Regionale tv grijpt laatste reddingsboei

« De Oost-Vlaamse zenders AVS en TV Oost willen in de toekomst één zender vormen. TV Limburg en het Antwerpse ATV halen de banden nauwer aan. En ook het West-Vlaamse duo WTV en Focus gaat op zoek naar partners. Door samen te werken hopen de regionale zenders opnieuw aan te knopen met hun gloriejaren. »

Source : http://www.demorgen.be/tvmedia/regionale-tv-grijpt-laatste-reddingsboei-a2121860/

Neutralité du net: Les opérateurs suisses se donnent un code de conduite a minima

« Les opérateurs suisses se sont dotés de leur propre code de conduite pour garantir un internet ouvert. Une autorégulation a minima qui ne satisfait pas la Société numérique suisse. »

Source : http://www.ictjournal.ch/

The rise of Generation #hashtag

« Non, cette fois, les jeunes ne feront pas comme leurs aînés et ne reprendront pas l’héritage (analogique) ! C’est même l’inverse qui se produit : les plus de 35 ans adoptent les usages des « digital natives » et basculent à leur tour vers le numérique, confirme cette semaine une étude de Bain & Company pour le Forum d’Avignon. »

Source : http://www.bain.com

The Economic Contribution of the Creative Industries to the EU in terms of GDP and Jobs

« A study on the economic contribution of the creative industries to the EU that captures the evolution of creative industries between 2008 and 2011 in terms of employment and GDP. »

Source : http://www.teraconsultants.fr/en/issues/The-Economic-Contribution-of-the-Creative-Industries-to-EU-in-GDP-and-Employment

Market Definition, Market Power and Regulatory Interaction in Electronic Communications Markets

« This new study analyses the changes in the regulatory framework required to take into full account the presence of Over the Top (OTT) services and platform competition. »

Source : http://www.cerre.eu/publications/market-definition-market-power-and-regulatory-interaction-electronic-communications-mar

Multiscreen viewership set to rocket

« By 2020, the average person will watch TV and video content at least once a month on 2.13 devices, up from 1.14 in 2010, according to Digital TV Research’s Multiscreen TV & Video Forecasts report. »

Source : http://www.digitaltveurope.net/267371/multiscreen-viewership-set-to-rocket/