Market Definition, Market Power and Regulatory Interaction in Electronic Communications Markets

« This new study analyses the changes in the regulatory framework required to take into full account the presence of Over the Top (OTT) services and platform competition. »

Source : http://www.cerre.eu/publications/market-definition-market-power-and-regulatory-interaction-electronic-communications-mar

Multiscreen viewership set to rocket

« By 2020, the average person will watch TV and video content at least once a month on 2.13 devices, up from 1.14 in 2010, according to Digital TV Research’s Multiscreen TV & Video Forecasts report. »

Source : http://www.digitaltveurope.net/267371/multiscreen-viewership-set-to-rocket/

The ratings system that could change the TV industry forever

« For the first time, digital devices and streaming services (and the viewers that embrace them) will be incorporated into Nielsen’s industry standard ratings system. »

Source : http://fortune.com/2014/10/23/adobe-nielsen-tv-ratings-system/

Fiscal incentive schemes and their impact on film and audiovisual production in Europe

La dernière conférence de l’Observatoire Européen de l’Audiovisuel sur les incitations fiscales (tax shelter…) a été filmée et vous pouvez retrouvez le film avec le lien suivant :

Source : https://www.youtube.com/watch?v=bWqZ4KSRg5s

Guide Instagram pour les jeunes et les parents

« Ce document didactique aide les parents à comprendre les pratiques des jeunes sur ce réseau social mobile (diffusion de photos, images et vidéos) et aussi vise à ce que des discussions autour de l’utilisation d’Instagram puissent se dérouler au sein des foyers et des familles. »

Source : http://www.netpublic.fr/2014/10/guide-instagram-jeunes-parents/

L’éducation aux médias : une mission d’importance accrue pour les régulateurs

Au cours de la  39e réunion de l’EPRA à Budva (Monténégro), le 8 mai dernier, un groupe de travail intitulé « le public comme acteur de la régulation : le point sur  l’éducation aux médias »

Source : http://www.epra.org/